Specjalizujesz się w danym rozwiązaniu i chciałbyś je wytłumaczyć?
Pomóż nam opracować technologiczną Wikipedię!
Znajdź to, czego potrzebujesz!
Gamma to parametr, który jest używany w dziedzinie przetwarzania obrazu i wyświetlania, aby kontrolować jasność i kontrast na ekranie, wykorzystując nielinearny sposób, w jaki ludzkie oko postrzega światło widzialne. Wpływa
Delta-E (oznaczenie: ΔE) jest to wskaźnik stosowany w przemyśle drukarskim, produkcji wideo, projektowaniu graficznym i w innych dziedzinach, aby ocenić, w jakim stopniu dane kolory są zbliżone do siebie lub
Rec. 709 to międzynarodowy standard definiujący przestrzeń barwową wykorzystywaną w przemyśle telewizyjnym i produkcji wideo o wysokiej rozdzielczości (HDTV). Definiuje zakres kolorów, przestrzeń barw oraz parametry (temperatura barwowa, krzywą gamma),
DCI-P3 to skrót od Digital Cinema Initiatives – Projection 3, który jest standardem przestrzeni barwowej wykorzystywanym w przemyśle filmowym i kinematografii. Jest stworzona specjalnie do produkcji i projekcji filmów w
Kandela to jednostka miary światłości w układzie SI, oznaczana symbolem cd. Kandela definiuje się jako światłość, z jaką świeci źródło emitujące promieniowanie monochromatyczne o częstotliwości 5,4·1014 Hz (co odpowiada długości
IPS to skrót od “In-Plane Switching”, co oznacza technologię wykorzystywaną w monitorach komputerowych i wyświetlaczach, aby poprawić jakość kolorów, kontrastu, kąt widzenia i jakość obrazu. Matryce IPS są popularne ze
sRGB to skrót od “standard RGB“, co oznacza standard przestrzeni barw w modelu kolorów RGB (Red, Green, Blue), który jest powszechnie stosowany w grafice komputerowej, monitorach, drukowaniu cyfrowym i innych
Internet Rzeczy (IoT) to koncepcja i technologia, która umożliwia łączenie i komunikację różnego rodzaju urządzeń, przedmiotów i systemów za pośrednictwem internetu. W ramach IoT urządzenia te są wyposażone w sensory,
Ethernet to technologia komunikacyjna stosowana w sieciach komputerowych do przesyłania danych. Jest powszechnie używana jako standardowy sposób połączenia komputerów, urządzeń sieciowych i innych urządzeń w sieci lokalnej (LAN). Ethernet opiera
Flicker-Free to termin odnoszący się do cechy monitorów komputerowych lub innych urządzeń wyświetlających obraz, które są zaprojektowane w taki sposób, aby eliminować efekt migotania ekranu. Monitory oznaczone jako “Flicker-Free” używają
Front-fill to technika stosowana w systemach nagłośnieniowych, w której dodatkowe głośniki są umieszczone na przedniej krawędzi sceny lub blisko obszaru przed sceną w celu uzupełnienia dźwięku dla publiczności znajdującej się
Gamma to parametr, który jest używany w dziedzinie przetwarzania obrazu i wyświetlania, aby kontrolować jasność i kontrast na ekranie, wykorzystując nielinearny sposób, w jaki ludzkie oko postrzega światło widzialne. Wpływa
Głośniki współosiowe, znane również jako głośniki koaksjalne, to rodzaj głośników, w których jeden głośnik jest zamontowany wewnątrz drugiego, tworząc jedno urządzenie z dwoma lub więcej przetwornikami dźwięku. W przypadku głośników
Platforma chmurowa oferowana przez firmę Google. Jest to zbiór usług i narzędzi przeznaczonych do przechowywania, przetwarzania, analizowania i zarządzania danymi w chmurze. Google Cloud umożliwia użytkownikom dostęp do zasobów obliczeniowych,
Technologia HDBaseT jest standardem przesyłu sygnału multimedialnego przez kabel, który umożliwia wysokiej jakości transmisję obrazu, dźwięku, danych oraz zasilanie na duże odległości. Jest to technologia stosowana głównie w systemach audio-wizualnych,
HDMI to popularny standard połączenia audio-wideo, który umożliwia przesyłanie wysokiej jakości obrazu i dźwięku między urządzeniami cyfrowymi. HDMI jest powszechnie stosowany w telewizorach, monitorach, odtwarzaczach Blu-ray, konsolach do gier, komputerach,
High Dynamic Range (HDR) to technologia, która zwiększa zakres dynamiczny obrazu, czyli różnicę między najciemniejszymi a najjaśniejszymi elementami. W przypadku fotografii, telewizji, filmów i innych treści wideo, HDR umożliwia bardziej
Edge Blending polega na dokładnym dopasowaniu krawędzi obrazów generowanych przez różne projektory, tak aby stworzyć wrażenie, że obraz jest jednolity, a nie podzielony na fragmenty. Dzięki temu eliminowane są widoczne …
Efekty 3D, znane również jako efekty trójwymiarowe, odnoszą się do technik wizualnych, które mają na celu tworzenie wrażenia głębi i trójwymiarowości w obrazach, filmach, animacjach czy grach komputerowych. Dzięki tym …
Ekrany LED (Light-Emitting Diode) to rodzaj wyświetlaczy, które wykorzystują diody elektroluminescencyjne do generowania światła i wyświetlania obrazów lub treści. Każdy piksel na ekranie LED składa się z małych diod LED, …
Ethernet to technologia komunikacyjna stosowana w sieciach komputerowych do przesyłania danych. Jest powszechnie używana jako standardowy sposób połączenia komputerów, urządzeń sieciowych i innych urządzeń w sieci lokalnej (LAN). Ethernet opiera …
Flicker-Free to termin odnoszący się do cechy monitorów komputerowych lub innych urządzeń wyświetlających obraz, które są zaprojektowane w taki sposób, aby eliminować efekt migotania ekranu. Monitory oznaczone jako “Flicker-Free” używają …
Front-fill to technika stosowana w systemach nagłośnieniowych, w której dodatkowe głośniki są umieszczone na przedniej krawędzi sceny lub blisko obszaru przed sceną w celu uzupełnienia dźwięku dla publiczności znajdującej się …
Gamma to parametr, który jest używany w dziedzinie przetwarzania obrazu i wyświetlania, aby kontrolować jasność i kontrast na ekranie, wykorzystując nielinearny sposób, w jaki ludzkie oko postrzega światło widzialne. Wpływa …
Głośniki współosiowe, znane również jako głośniki koaksjalne, to rodzaj głośników, w których jeden głośnik jest zamontowany wewnątrz drugiego, tworząc jedno urządzenie z dwoma lub więcej przetwornikami dźwięku. W przypadku głośników …
Edge Blending polega na dokładnym dopasowaniu krawędzi obrazów generowanych przez różne projektory, tak aby stworzyć wrażenie, że obraz jest jednolity, a nie podzielony na fragmenty. Dzięki temu eliminowane są widoczne …
<a
Efekty 3D, znane również jako efekty trójwymiarowe, odnoszą się do technik wizualnych, które mają na celu tworzenie wrażenia głębi i trójwymiarowości w obrazach, filmach, animacjach czy grach komputerowych. Dzięki tym …
<a
Ekrany LED (Light-Emitting Diode) to rodzaj wyświetlaczy, które wykorzystują diody elektroluminescencyjne do generowania światła i wyświetlania obrazów lub treści. Każdy piksel na ekranie LED składa się z małych diod LED, …
<a
Ethernet to technologia komunikacyjna stosowana w sieciach komputerowych do przesyłania danych. Jest powszechnie używana jako standardowy sposób połączenia komputerów, urządzeń sieciowych i innych urządzeń w sieci lokalnej (LAN). Ethernet opiera …
<a
Flicker-Free to termin odnoszący się do cechy monitorów komputerowych lub innych urządzeń wyświetlających obraz, które są zaprojektowane w taki sposób, aby eliminować efekt migotania ekranu. Monitory oznaczone jako “Flicker-Free” używają …
<a
Front-fill to technika stosowana w systemach nagłośnieniowych, w której dodatkowe głośniki są umieszczone na przedniej krawędzi sceny lub blisko obszaru przed sceną w celu uzupełnienia dźwięku dla publiczności znajdującej się …
<a
Gamma to parametr, który jest używany w dziedzinie przetwarzania obrazu i wyświetlania, aby kontrolować jasność i kontrast na ekranie, wykorzystując nielinearny sposób, w jaki ludzkie oko postrzega światło widzialne. Wpływa …
<a
Głośniki współosiowe, znane również jako głośniki koaksjalne, to rodzaj głośników, w których jeden głośnik jest zamontowany wewnątrz drugiego, tworząc jedno urządzenie z dwoma lub więcej przetwornikami dźwięku. W przypadku głośników …
<a