- Jabra wprowadza do oferty Jabra ClearSpeech — rozwiązanie bazujące na sztucznej inteligencji (AI) do zwiększania wyrazistości mowy podczas połączeń, dzięki któremu pracownicy centrów obsługi klienta mogą lepiej skoncentrować się na rozmowie.
- Wykorzystująca AI funkcja tłumienia hałasu zmniejsza obciążenie poznawcze, skraca czas połączeń i poprawia wrażenia obojga rozmówców.
- Rozwiązanie ClearSpeech jest zintegrowane z technologią Jabra Engage AI i dostępne bezpłatnie dla wszystkich klientów, którzy jej używają.
Jabra ogłosiła wprowadzenie Jabra ClearSpeech — rozwiązania opartego na sztucznej inteligencji (AI), które eliminuje niepożądane hałasy, aby zwiększać klarowność dźwięku i zapewniać rozmówcom lepsze wrażenia. Jakość dźwięku ma zasadnicze znaczenie dla centrów obsługi klienta, a ta innowacyjna technologia wykorzystuje AI do minimalizacji rozpraszającego uwagę hałasu i poprawy jakości dźwięku rozmów.
Jabra ClearSpeech debiutuje jako rozwiązanie zintegrowane z Engage AI[1], aby pomagać użytkownikom w koncentracji na tym, co naprawdę istotne — aktualnej rozmowie z klientem zamiast na powtarzaniu i pomyłkach. Poprawiając jakość dźwięku po stronie rozmówcy i usuwając hałas w tle, rozwiązanie to pomaga użytkownikom zestawów słuchawkowych lepiej rozumieć to, co słyszą.
Dogłębne badanie rozmów prowadzonych w centrach obsługi klienta
Jakość dźwięku w centrach obsługi klienta ma zasadniczy wpływ na kluczowe wskaźniki, takie jak wrażenia klienta i konsultanta oraz średni czas obsługi. Okazuje się, że hałas w tle stanowi utrudnienie w 76%* interakcji, które budzi frustrację u obojga rozmówców. Poprawa jakości dźwięku po stronie rozmówcy może skrócić średni czas obsługi o ponad 30%*, ponieważ wyraźna komunikacja minimalizuje potrzebę powtarzania.
Z przeprowadzonej przez firmę Jabra analizy 1,5 miliona rozmów wynika, że 2/3** dźwięku po stronie rozmówcy nie stanowi mowy. Ponadto inne badanie wykazało, że 69%*** konsultantów zgłasza negatywny wpływ hałasu na własne samopoczucie, obciążenie poznawcze i zadowolenie z rozmowy. Rozwiązanie Jabra ClearSpeech opracowano właśnie na podstawie takich danych, aby zminimalizować niepożądane czynniki przy użyciu technologii wysokiej klasy. Przyczyni się to do zmniejszenia rotacji konsultantów, a docelowo do redukcji kosztów.
Optymalizacja połączeń przez poprawę jakości mowy i eliminację hałasu przy użyciu AI
Jabra ClearSpeech to wykorzystujące AI rozwiązanie ulepszające jakość dźwięku mowy i tłumiące hałas, które ma na celu poprawę samopoczucia oraz motywacji konsultantów dzięki usuwaniu hałasu po stronie rozmówcy. Zostało ono „nauczone” rozróżniania mowy od innych dźwięków, takich jak echo, muzyka z radia w tle, szczekanie psów czy gwar uliczny. Ta funkcja będzie dostępna bezpośrednio w oprogramowaniu Engage AI Voice Coaching Software. Ulepszy to zarówno doświadczenie konsultanta, jak i pokaże, że dzięki poprawie dźwięku sztuczna inteligencja zwiększy również dokładność zamiany mowy na tekst, zapewniając kompleksową optymalizację.
Jabra dąży do zapewnienia konsultantom pełnej kontroli nad jakością rozmowy, łącząc nową funkcję Jabra ClearSpeech z zestawem słuchawkowym Jabra, co poprawi samopoczucie, produktywność i ogólny komfort użytkowników.
Anders Hvelplund, SVP for Headsets BU Enterprise w Jabra, powiedział: „Z naszej analizy milionów rozmów wynika, że ich jakość zależy od najsłabszego ogniwa. Jeżeli rozmówca dzwoni z gwarnej ulicy, ma słabe połączenie albo jedzie samochodem i słucha radia, to te czynniki niewątpliwie wpłyną negatywnie na warunki rozmowy. W takiej sytuacji może pomóc Jabra ClearSpeech. W firmie Jabra kładziemy duży nacisk na zwiększanie klarowności mowy środkami technicznymi. Jest to szczególnie istotne w przypadku głosowych poleceń wydawanych sztucznej inteligencji”.
Rozwiązanie Jabra ClearSpeech będzie dostępne na wszystkich rynkach i będzie działać z każdym zestawem słuchawkowym Jabra. Użytkownicy Engage 40 i Engage 50 II mogą sterować funkcją ClearSpeech bezpośrednio w zestawie słuchawkowym przy użyciu modułu do obsługi połączeń.
Rozwiązanie Jabra ClearSpeech jest dostępne od dziś dla klientów używających Engage AI za pośrednictwem bezpłatnej aktualizacji.
Więcej informacji: https://www.jabra.com/software-and-services/jabra-engage-ai
* Pierwsze 30% połączeń w porównaniu z resztą pod względem wyniku MOS.
** Zestaw własnych danych badawczych Jabra.
*** Badanie zaprezentowane przez CCMA UK i IRIS audio.
[1] Jabra Engage AI to oprogramowanie wykorzystujące sztuczną inteligencję do rozpoznawania tonu głosu rozmówcy. Skupia się nie na tym, co zostało powiedziane, ale na tym, jak coś zostało powiedziane. Engage AI zostało opracowane specjalnie dla call centers i koncentruje się na coachingu w czasie rzeczywistym i zarządzaniu jakością. Narzędzie to umożliwia pracownikom obsługi klienta prowadzenie lepszych i krótszych rozmów dzięki informacjom zwrotnym w czasie rzeczywistym. Oferuje również korzyści dla menedżerów, które są szczególnie korzystne w hybrydowych środowiskach pracy. Jabra Engage AI jest w pełni zgodna z RODO i rozporządzeniem UE w sprawie sztucznej inteligencji.
Źródło: Jabra
Zdjęcia: Jabra