AV iT INFO

Panasonic wprowadza rewolucyjne zmiany – nowe priorytety biznesowe to zaledwie początek

Spółka Panasonic ogłosiła serię reform zarządzania grupą. Restrukturyzacja ma na celu poprawę rentowności oraz lepsze dostosowanie się do dynamicznie zmieniających się potrzeb rynku. Panasonic wyznacza nowe standardy działania, skupiając się między innymi na rozwoju sztucznej inteligencji.

Kluczowe obszary działalności

Firma zostanie zreorganizowana w kilka spółek zależnych, koncentrując się na trzech priorytetowych obszarach:

  • Rozwiązania (Solutions) – główny filar działalności spółki,
  • Urządzenia (Devices) – wspierające rentowność spółki,
  • Smart Life – obszar odpowiedzialny za innowacje w codziennym życiu.

Panasonic stawia na zrównoważony rozwój społeczeństwa i stylu życia, dbając o efektywne wykorzystanie dostępnych zasobów i energii.

Obszar Rozwiązań (Solutions)

Panasonic konsoliduje swoje produkty i usługi, by stworzyć synergię w całej firmie. Nowy model zarządzania będzie skoncentrowany na kliencie. Zgodnie z założeniami jego twórców miałoby to przełożyć się na wzrost jakości produktów i usług oraz obsługi oferowanej klientom.

Obszar Urządzeń (Devices)

Decydując się na zawężenie portfolio produktowego, Panasonic koncentruje się na działalności opartej na materiałach i procesach. Obszar ten obejmuje również akumulatory do pojazdów elektrycznych.

Obszar Smart Life

Panasonic planuje fundamentalne zmiany w segmencie AGD, obejmujące sprzedaż, produkcję i logistykę. Celem jest zwiększenie rentowności przy zachowaniu najwyższej jakości oferowanych rozwiązań.

Panasonic tym samym ma zredukować zatrudnienie i zrezygnować z nierentownych biznesów. Producent zapewnia, że uzyskanie większej rentowności nastąpi naturalnie przy zachowaniu najwyższej japońskiej jakości oferowanych rozwiązań.

Strategiczne kierunki

CEO Panasonic, Yuki Kusumi, poinformował ponadto, że firma rozważa wycofanie się z tradycyjnego biznesu telewizyjnego. Redukcja zatrudnienia i rezygnacja z nierentownych obszarów ma umocnić pozycję spółki.

Podmioty wchodzące w skład korporacji Panasonic odpowiadają za produkcję sprzętu AGD i RTV, komputerów oraz baterii litowo-jonowych dla Tesli. Większa uwaga zostanie poświęcona wysokomarżowym sektorom, takim jak AI i zasilanie centrów danych, między innymi rozwoju komponentów, które nie dość, że zapewnią wysoką wydajność, to będą także odporne na ciepło.

Panasonic dostrzega potencjał sztucznej inteligencji i podjął wcześniej współpracę z Anthropic, aby zwiększyć przychody z sektora AI. To strategiczne posunięcie umacnia pozycję firmy w dynamicznie rosnącym segmencie technologii wspierających rozwój AI i infrastruktury obliczeniowej.

Reakcja rynku

Analizując profil działalności firmy Panasonic na przestrzeni lat, nietrudno zauważyć regularne i konsekwentne zmiany w profilu działalności. Jak reaguje rynek na zmiany w korporacji? Akcje Panasonic odnotowały najwyższy wzrost od 11 lat. Jeżeli możemy być czegoś pewni, to tego że japoński producent w najbliższym czasie jeszcze nie raz nas zaskoczy. Czekamy z niecierpliwością na nowe rozwiązania.

Źródło: Kanał AV iT/Panasonic Group

Zdjęcia: Panasonic Group